DeutschEnglish |

Riss Lücke Scharnier A

___________

This volume documents an internationally recognized exhibition at the Galerie nächst St. Stephan in Vienna


Multilingual Edition (German, English)
Add to Cart
Title Details
Edited by Heinrich Dunst, Walter Pamminger, Galerie nächst St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder
2010
Paperback
228 pages, 208 color illustrations
19.5 x 26 cm
ISBN 978-3-85881-301-5

Rift Gap Hinge A documents an internationally recognized exhibition that appeared in 2006 and 2007 at the Galerie nächst St. Stephan Rosemarie Schwarzwälder in Vienna, one of Austria’s, and, indeed, Europe’s most eminent venues for contemporary art. Curated by the Austrian artist Heinrich Dunst, Rift Gap Hinge A collected works that explore the difference between the visible and the expressible and trace the illuminating relation between visual art, film, and literature. This catalog features works from artists worldwide, including John Baldessari, Konrad Bayer, Marcel Broodthaers, Rafał Bujnowski, Ernst Caramelle, Clegg & Guttmann, Heinrich Dunst, Rainer Ganahl, Nikolaus Gansterer, Louise Lawler, Ján Mančuška, Christian Marclay, Michael S. Riedel, Ferdinand Schmatz, Peter Tscherkassky, Joëlle Tuerlinckx, and Rémy Zaugg.

Comprising seventy photographs of the artworks and the exhibition, as well as detailed descriptions of the pieces on display and a number of essays that put the works in context, this book creates a lively panorama of American and European contemporary art.

 

Named one of the Most Beautiful Austrian Books of 2010 in the category photography books.

Echo

«In Zusammenarbeit mit dem Wiener Buchgestalter, Autor und Grafiker Walter Pamminger ist Heinrich Dunst vielmehr ein weiteres kleines Kunststück geglückt. Dieses Buch läuft nämlich nicht Gefahr, seinen Gegenstand nur zu dokumentieren oder ihm die klugen Texte überzustülpen. So wird das Buch zum Sequel eigenen Rechts einer Schau, deren ferner Bestandteil es ebenso ist.» Hans-Jürgen Hafner, www.artnet.at

«Mit diesen interszenischen Ein- und Übergriffen ermöglicht das Buch eine ungewöhnliche analytische Relektüre der Ausstellung, zugleich provoziert es eine, an explorativer Frische reichhaltige Erstlektüre von Phänomenen, die es so nur inmitten der Allianzen von Fotografie und Buch zu geben vermag.» Marc Ries, Springerin